Щоб донести красу рідної мови до кожного першокласника, викликати бажання оволодіти нею досконало, необхідно підтримувати стійкий інтерес до вивчення граматики, мовних явищ. Зробити цей процес цікавим, захоплюючим допоможуть дидактичні ігри. Учням подобаються ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявляти ініціативу і самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості. Найвільніше діти себе почувають і розвиваються у грі, де найсприятливіша атмосфера для спілкування.
ЗВУКИ І БУКВИ
«ВПІЙМАЙ ЗВУК»
Учитель називає ряд слів. Якщо учень почує потрібний звук, то плескає в долоні. (Слова добираються так, щоб звук був у різних позиціях).
«НАЗВІТЬ СУСІДІВ»
Назвіть сусідів звука (а) в таких словах: басейн, плащ, залізо, упав, комахи, каже, драбина, жайвір, малий, гай…
«ВЕРЕДЛИВИЙ ЗВУК»
Жив собі, був собі звук у словах, завередував і втік. (Наприклад: звук К). Потрібно його впіймати і поставити на місце. (-іт; -аштан; -віти; -рокодил).
«ВІДЛУННЯ»
Учитель називає слова, а діти хором повторюють останній склад. (Наприклад: ромашка –ка, книга – га, ліс – ліс).
«ЯКИЙ СКЛАД ЗАГУБИВСЯ?»
(Наприклад: дівчин--, хлоп--, ді--, де- -во, со- -ка).
«МАГАЗИН»
У першому відділі магазину продаються речі, у назвах яких є м’які приголосні, у другому – тверді приголосні.
«ЗВУК (С)»
Для цієї гри можна брати будь-який звук.
1. У назвах якого взуття є звук (с)? (босоніжки, сандалі, кросівки…)
2. У назвах якого посуду є звук (с)? (сковорода, стакан, салатниця, каструля…)
3. У назвах яких тварин є звук (с)? (собака, лис, лось…)
4. У назвах яких фруктів є звук (с)? (абрикос, слива, апельсин, персик, смородина…)
5. У назвах яких професій є звук (с)? (слюсар, столяр, суддя, касир…)
6. У назвах яких меблів є звук (с)?(стіл, стілець, сервант…)
Комментариев нет:
Отправить комментарий